Ja często rozmawiam z grupami właścicieli małych firm, i ciągle słyszę ten sam komentarz znowu i znowu, wielu z nich twierdzi, że marketerzy nie mają znaczenia lub marketing już nie ma znaczenia.
Istnieje wiele powodów, dla których słyszałem, dlaczego marketing nie ma znaczenia:” cały mój biznes przychodzi na zalecenie”,” nigdy nie wydawał pieniędzy na marketing, i mój biznes”,” marketing-to strata pieniędzy”,” nie widzę wartości w marketingu”,” marketing-to szczęście, więc po co wydawać na niego pieniądze ” i tak dalej.
O, jak bardzo się mylą! Oto 3 powody, dlaczego:
1. Ich definicja marketingu źle
Kiedy właściciele firm mówią mi, że marketing nie ma znaczenia, zazwyczaj mają zupełnie inne zrozumienie tego, czym jest marketing, niż ci, którzy uznają, jak marketing przyczynia się do celów biznesowych, gdzie on pozwala pobierać jak najwięcej pieniędzy za swoje usługi i produkty.
Marketing to przede wszystkim strata czasu na stworzenie solidnej podstawy, opartej na strategii, zanim oferować szereg taktyk mających na celu zwiększenie sprzedaży. Dopóki biznes nie znajdzie sposób, aby zmienić kontekst tego, jak ich idealny klient patrzy na to, co robią, a następnie staje się oczywiste dostawcą wyboru, dowiedzą się, że ich działania marketingowe, jak się wydaje, nigdy nie nabierze lub nie otrzymują żadnego zwrotu z inwestycji.
Musisz być w stanie wejść w rozmowę, zachodzący w głowie swoich klientów. Lub, jeśli spojrzeć na to inaczej, umieć odpowiedzieć na pytanie numer jeden w głowie twojego klienta w odpowiednim czasie.
Tak, jak ty to robisz? Rozmowa, która dzieje się w umyśle każdego potencjalnego klienta, obraca się wokół dwóch najważniejszych momentów. Mają problem, a oni jej nie chcą… i jest wynik, którego chcą, ale którego nie mają.
Ci, którzy często błędnie rozumie marketing, uważają, że chodzi tylko o kampaniach reklamowych, broszurach, ulotkach, stronie www, e-mail marketingu, SEO, wystawach, portalach społecznościowych, kopiowania itp. Taka jest taktyka-to, jak można wdrożyć swój marketing. Ja bym powiedział, że marketing jest w istocie, jest podstawą strategii biznesowych, bo on jest w zrozumieniu bieżącego klienta, korzystania z ich lęków, ich celów i ich aspiracji, a następnie tworzeniu produktów i usług, które idealny klient jest gotowy do zakupu marki, który teraz znają, lubią i którym ufają.
2. Oni uważają, że albo oni, albo ich pracownik może to zrobić
Czasami w świecie” zrób to sam ” małych firm (lub nawet dużej firmy, jeśli chodzi o tego) trudno określić obszary, które wymagają pomocy z zewnątrz. Biznes może być w stanie dostosować swój biuletyn, dodać wtyczki w WordPress, napisz wiadomość Facebook lub LinkedIn i niezdarnie stworzyć grafikę nagłówka, ale potrzebny jest ktoś, kto jest przeszkolony, ćwiczyłem i umiał strategicznie i holistycznie spojrzeć na rynek, zrozumieć klienta, a następnie tworzyć unikalne możliwości na bazie tego zrozumienia.
Pomyśl o tym przez chwilę; tylko dlatego, że masz kalkulator i excel, czy to oznacza, że księgowy? Jeśli masz linijka, ołówek i obejrzeli kilka odcinków ambitnych projektów – to sprawia, że jesteś architektem? Jeśli regularnie publikuje swoich znajomych na Facebook i Instagram – czy to oznacza, że jesteś ekspertem w portalach społecznościowych?
Więc dlaczego małe przedsiębiorstwa uważają, że kupując Mac i oprogramowanie, staną się projektant, marketing i ekspertem ds. komunikacji?
Musi возглавляться marketingu strategicznym, który następnie może opracować kompleksowe podejście marketingowe. Czy ty lub twój kolega to zrobić? W niektórych przypadkach można. Ale ci, którzy mogą, najprawdopodobniej, albo z marketingowych lub doradczych okrążeń, gdzie mają umiejętności i doświadczenie w określaniu i realizacji Strategii rozwoju.
Jeśli jesteś mały biznes, potrzebujesz kogoś, kto będzie miał bardzo solidny, процессный, uporządkowane, spójne, powtarzalne podejście. Po pierwsze, będą się uczyć i dowiadywać się o Twojej firmie bardzo głęboko, dynamikę rynku i wykrywać zmiany, trendy i zmiany. Stamtąd, strategiczny marketingu będzie miał okazję zaprezentować różne elementy planu marketingowego w logicznej kolejności, jak należy je budować, uaktualnić je, lub ich zmiany; i zdefiniuj kluczowych obszarów, na których należy się skupić – czy Generowanie leadów, konwersja leadów, wzrost transakcji aż do zmiany cen.